יום שני, 11 בינואר 2010

השפעת התנ"ך על מכון המקדש

תמונת הכניסה למכון המקדש

באדיבות keithwills מפליקר

השפעת התנ"ך על חיי היום יום בישראל בהווה ובעתיד מקבלת המחשה בולטת מאד מכל מה שקשור ב"מכון המקדש", שלא היה נוסד אלמלא חרב בית המקדש השני, ואלמלא ניבאו הנביאים את בנייתו מחדש.

בשנת 1983 הקימו הרב ישראל אריאל, משה ניימן ומיכאל בן חורין את "מכון המקדש" ברובע היהודי בירושלים במטרה לבנות את בית המקדש השלישי. משה ניימן ומיכאל בן חורין הם פעילים בכירים בימין הקיצוני. הרב אריאל היה פעם מועמד בבחירות לכנסת מטעם תנועת כ"ך, והואשם פעם בניסיון להיכנס להר הבית על מנת לסכסך בין יהודים לערבים.



תמונת הרב ישראל אריאל

באדיבות Yaakov Shoham מויקיפדיה בעברית ערך " ישראל אריאל"

נדב שרגאי פרסם ב"הארץ" ביום 08/07/08 מאמר בשם "מאבנט ועד מכנסיים - הכל בגדי שש" ובו סיפר שנודע לו מפי יהודה גליק, מנכ"ל מכון המקדש שחנכו שם בית מלאכה להכנת בגדי כהונה (כתונת, מגבעת, אבנט ומכנסיים) בהשגחת המעצב אביעד ג'רופי, ובמימונו של איל הון יהודי מקייב שבאוקראינה. הבגדים עשויים מחוטי פשתן בצבע לבן שאותם שוזרים שש פעמים ("בגדי שש"). נדב שרגאי מעיר במאמרו ש"מכון המקדש" ממומן חלקית באמצעות משרדי ממשלה,שמעניקים לו מאות אלפי שקלים בשנה ואת עזרתן של בנות שרות לאומי. מימון נוסף מעניקים למכון נוצרים אוהבי ישראל.

לאחר מחקר שנמשך שנים רבות שיחזרו אנשי מכון המקדש את מזבח הקטורת, את שולחן הפנים, את הכיור ואת מנורת הזהב (עשרים וארבע קראט), שאותה הציבו לפני שנים אחדות במתחם ה"קארדו" שברובע היהודי. משקל המנורה כחמש מאות ק"ג.


מנורת הזהב

באדיבות 4T9R מפליקר

-

יזהר באר כתב בינואר 2001 מאמר שכותרתו "המטרה - הר הבית: מבט עכשווי על האיומים על הר-הבית מצד גורמים קנאים ומשיחיים". המוטו למאמר: "והיה למקדש ולאבן נגף..." (ישעיהו ח, יד). לטענתו פעילות מכון המקדש היא פעילות קנאית ומשיחית שמסכנת את בטחון המדינה, כי המוסלמים בעולם מלוכדים בשאיפתם לשמור בידיהם את השליטה בהר הבית, ויתנגדו בכוח לכל הפרה של הסטטוס קוו.

לאור כל המידע שפורט לעיל נותר לקורא השפוי רק לתמוה על החלמאות של המדינה שלא רק מאפשרת לקנאות המשיחית לפרוח אלא גם תומכת בה בתקציבים ובבנות שירות לאומי.

שורה תחתונה:

נראה שאין גורם בזירה הפוליטית שיכול או מוכן לשלם את המחיר של התנגדות לקנאות המשיחית, והפחד מפני היהודים גובר על הפחד מפני הערבים. את המימרא המשנאית (אבות ג, ב בשם רבי חנניה סגן הכהנים): "אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו" מפרשים, בדרך כלל, שרק בגלל הפחד מהמלכות אין כאוס; אבל לאור פרשת "מכון המקדש" ניתן להבין אותה כך: בגלל הפחד-של-המלכות (הממשלה) מהימין הקיצוני אנחנו כבר בכאוס.

הערה:

יוצאת מן הכלל שמעידה על הכלל היא החלטתו של שר הביטחון אהוד ברק מיום 13 בדצמבר 2009 להוציא את "ישיבת הר ברכה" ממסגרת ישיבות ההסדר. "ישיבת הר ברכה" נמנית על הזרם הקנאי המשיחי שנזכר לעיל. אמנם החלטה זו של שר הביטחון היא בבחינת מעט מדי (ובטח גם יחזור בו) אבל בהחלט איננה מאוחרת מדי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה