יום שבת, 3 באפריל 2010

השפעת התנ"ך על חגי הנוצרים ומועדיהם

מלבד קבלת התנ"ך כספר קדוש (הברית הישנה) שכל נוצרי חייב להכיר היטב כחלק מדתו, יש השפעה מסוימת לתנ"ך גם על כמה מחגי הנוצרים ומועדיהם, וניתן להיווכח בה בחיי היום יום בישראל מאחר ויש בארץ אוכלוסייה נוצרית שמונה (בסוף 2007) למעלה ממאה וחמישים אלף איש.

שבת:

הרעיון של יום מנוחה שבועי שמופיע כבר בפרק הראשון בתנ"ך השפיע על הנוצרים לנוח ביום ראשון (על היהודים ביום השביעי; על המוסלמים ביום השישי).

ראש השנה:

הרעיון לחגוג את היום הראשון בשנה שהיהודים חוגגים ביום הראשון בחודש תשרי השפיע על הנוצרים הקתולים והפרוטסטנטים שחוגגים אותו בראשון לינואר, ועל הנוצרים האורתודוקסים והארמנים שחוגגים אותו בארבעה עשר לינואר).

חג הפסחא:

מקור השם "פסחא" במילה המקראית "פסח". הנוצרים אינם חוגגים את חג הפסח היהודי, אבל הוא מזכיר להם את יום תחייתו של מושיעם. הנוצרים הקתולים והפרוטסטנטים חוגגים אותו ב 16 לאפריל ואילו הנוצרים האורתודוקסים והארמנים חוגגים אותו ב 23 לאפריל ).

חג השבועות:

בדומה לחג הפסחא חג השבועות המקראי (יהודי) מזכיר לנוצרים את הופעת האל בפני השליחים (הנוצרים הקתולים והפרוטסטנטים חוגגים אותו ב 4 ליוני, ואילו הנוצרים האורתודוקסים והארמנים חוגגים אותו ב 11 ליוני).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה