אילן שפירא ציין במאמרו "אתיופיה בירושלים: המתחמים הנוצריים של האתיופים בעיר", בין היתר, כמה עניינים שנוגעים להשפעת התנ"ך על האתיופים בירושלים:
בקומה השניה של הכנסייה האתיופית הצמודה לכנסיית הקבר בירושלים העתיקה מצויר על הקיר סיפור שלמה ומלכת שבא.
בציור מופיע אריה שהוא סמלו של שבט יהודה, שקושר את בית המלוכה האתיופי לשלמה מכיוון נוסף.
לכנסייה המרכזית של האתיופים ברחוב החבשים צמוד מנזר הנקרא בשם "הר גן העדן" (דברא גנת).
במרכזה של אותה כנסייה יש ריבוע ובו -מוסתר באמצעות וילון- דגם של ארון הברית על מזבח.
בכניסה לכנסייה נדרשים המבקרים לחלוץ את נעליהם. אילן שפירא מעיר שיתכן שמקורו של מנהג זה באסלם, או ישירות מהפסוקים המקראיים ("של נעליך") שמופיעים הן בסיפור משה רבנו והסנה הבוער (שמות ג, ה) והן בסיפור יהושע והמלאך ביריחו (יהושע ה, טו) שקרוב לוודאי שהם המקור למנהג המוסלמי הנ"ל).
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה