בלעם
צייר: עובדיה אגסי
כל הזכויות שמורות לאספן ששלח לי את התמונות
היצירה "בלעם" נחלקת לשני חלקים מרכזיים:
האחד בצבע לבן, במרכז, בצורת טרפז שממנו יוצא משולש, כך שחלקו העליון מזכיר מגן דוד.
השני בהיקף בצבע חום.
בחלק הלבן כתובים פסוקים מנאום בלעם.
בחלק החום כתובים פסוקים שמהווים רקע לנאום זה.
החלק הלבן נראה שקוע בעוד החלק החום נראה מוגבה.
על גבי הטרפז הלבן מובלטים 12 משולשים מחוספסים שמסמלים את שבטי ישראל הפרושים למרגלות ההר אשר ממנו נושא בלעם את נאומו. המשולשים ממחישים גם את המלה "אוהל" שבפסוק "מה טובו אוהליך".
אגסי מצטט מנאום זה כמה פסוקים:
בראש הרקע הלבן באותיות גדולות הוא מצטט את הפסוק "מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל" (במדבר כד,ה)
מתחת באותיות קטנות יותר הוא מצטט את שני הפסוקים הבאים (ו-ז) ומיד בהמשכם את פסוק ט.
מיד מתחת לכל אלה מזבח (אחד משבעת המזבחות הנזכרים בפרק כג פסוק א)
סביב הטרפז הלבן ערוכים פסוקים:
למעלה במדבר כא, כג- כד – סיחון לא הרשה לבני ישראל לעבור בגבולו, יצא להלחם מולם, ונוצח.
מיד בהמשך לאותו קטע – במדבר כא, לג-לה – המלחמה עם עוג מלך הבשן.
מיד בהמשך לאותו קטע – במדבר כב- פסוק א (בני ישראל חונים בערבות מואב) ובמדבר כב פסוק ד-ה (בלק קורא לבלעם)
משמאל באלכסון במדבר כב פסוק ה ואילך - המשך של סיפור בלק הקורא לבלעם.
מימין באלכסון במדבר כב פסוק י ואילך (דברי בלעם לה')
רקע ועיקר:
רוב היצירות של אגסי שמתייחסות לתנ"ך כוללות פסוקים שמשמשים כרקע לאיור של סיפור מקראי. עיצוב פסוקים אלה, החצובים בשכבות עבות של צבע שמן, ייחודי לאגסי, ומשמש כמוטיב, כאלמנט שחוזר ביצירות רבות.
ביצירה זו מופיע שימוש נוסף במוטיב הרקע:
הפרדה בין פסוקים המשמשים כרקע לבין פסוקים המשמשים כעיקר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה