לא בדיוק... א. צלוי איפה הטעות, אם מדובר בשם ה' או שאר שמות שנכתבים ואינם נמחקים ( 7 כאלה ) כמו למשל א-לוקים . אז באמת הוא בבעיה - כי אסור "למחוק" ואז אפשר לעשות איזשהו הסתרה. או באמת "להוציא" את כל החתיכה בספר - לא את כולו אבל את היריעה.... ד"א גם אם הסופר לא כתב בכוונה לשם ספר תורה את שם ה' אלא כתב סתם - גם אז זה פסול.
שאלה: האם זה נכון שכאשר סופר הסת"ם טועה בכתיבת אות אחת או יותר הוא נאלץ לזרוק את הספר?
השבמחקלא בדיוק...
מחקא. צלוי איפה הטעות, אם מדובר בשם ה' או שאר שמות שנכתבים ואינם נמחקים ( 7 כאלה ) כמו למשל א-לוקים . אז באמת הוא בבעיה - כי אסור "למחוק" ואז אפשר לעשות איזשהו הסתרה. או באמת "להוציא" את כל החתיכה בספר - לא את כולו אבל את היריעה....
ד"א גם אם הסופר לא כתב בכוונה לשם ספר תורה את שם ה' אלא כתב סתם - גם אז זה פסול.
במקרים אחרים, אין הרבה בעיה ואפשר למחוק ולתקן...